MENU
Keuze programma teambuilding

Dit programma kan door u zelf samengesteld worden. De nadruk ligt op het gezellig samenwerken tijdens de verschillende opdrachten. Er kan gekozen worden uit de volgende 24 onderdelen.

1 * Blind parcours:
Met elkaar een parcours lopen terwijl iedereen geblinddoekt is behalve de coach. Hij of zij moet het team goed sturen en door de natuurlijke obstakels leiden. Wil de groep een beetje luisteren en is de coach duidelijk in de aanwijzingen? Welk team scoort de beste tijd.

 

 

2 * Mini pubquiz:
Een quiz vol muziek en gezelligheid. Wie kan er het beste meezingen met Nederlandstalige klassiekers en wie kent de meeste artiesten? Ook kunnen er filmfragmenten voorbijkomen en wie kent de meeste volksliederen. Wil je liever Hâkkuh dan kan het ook. De teams mogen kiezen welke fragmenten ze willen horen. De teams mogen overleggen en vullen het antwoord in op het white board. Voor internationale groepen/gasten hebben wij ook een mini Wereld Pub Quiz

 

3 Volleybal:
Zes deelnemers in het veld en proberen te scoren bij de tegenstander. We slaan onderhands op zodat het spel lekker kan beginnen. Duiken, smashen en 3x overspelen, lukt dat? Een scheidsrechter fluit rechtvaardig en houdt het spel goed in de gaten. Ondergrond afhankelijk van beschikbare mogelijkheden (gras of zand).

 


4 * Bamboe toren:
Met bamboe latten van verschillende lengte en elastiek moeten de deelnemers een zo hoog mogelijke toren bouwen of een zo fraai mogelijke constructie. Deze toren/constructie moet natuurlijk zonder hulpmiddelen overeind blijven staan. Een goed ontwerp bedenken en dan samen aan de slag.

 

 

5 * Blaaspijp schieten:
De deelnemers mogen met de blaaspijp proberen het doel te raken. Zeer leuke activiteit waarbij concentratie en een vaste hand zeer belangrijk zijn. Na drie pijltjes wordt het mondstuk gereinigd met alcoholdoekjes en is de volgende schutter aan de beurt. Welk team scoort de meeste punten?

 

 

6 Highland games:
De highlandgames zijn gebaseerd op de traditionele krachtmetingen van de Schotse Hooglanden. Onderdelen zijn o.a. paalwerpen, spijkerslaan, pole hold en de tug-Ó-war, oftewel het touwtrekken.

Paalwerpen: Wie gooit de paal het verst weg?

 

 

 

* Spijkerslaan: Niet alleen brute kracht zal je helpen, precisie en concentratie zal een rake klap opleveren. Spijkerslaan geschied in estafette vorm, 1x slaan teruglopen en de volgende is aan de beurt.

 

 


* Pole hold
: Meerdere teamleden krijgen een balkje in hun handen. Dit balkje moeten ze met gestrekte handen zo lang mogelijk voor zich houden. Welk teamlid heeft de sterkste armspieren en scoort de punten voor zijn team?

 

 


Touwtrekken
: Laat de oerkrachten maar los, vergeet alleen niet de team tactiek goed in de gaten te houden. Dit is het ultieme teamonderdeel.

 

 

 

7 Katapult bouwen:
Met een aantal palen en touw moet het team een constructie bouwen waar uiteindelijk een bal mee weg geschoten moet worden. Als de bal dan gevangen wordt door 1 van de teamleden dan scoort men punten, hoe verder weg en gevangen, hoe meer punten. Hoe beter de constructie des te meer kans op succes.

 

 

8 * Meerkamp A:
De volgende vier ludieke onderdelen komen hier aan bod:

Broeklopen:
Twee deelnemers stappen in een kunststof broek. 1 been in de ene broekspijp en de andere in een gezamenlijke broekspijp. Ze worden geblindeerd en moeten proberen zo snel mogelijk een parcours af te leggen. Ze moeten ook twee kleine balletjes meenemen en die aan het eind in een emmer deponeren. De overige teamleden coachen het tweetal richting emmer.

 

Zwevend tapijt:
Een aantal deelnemers staan op de mat die wordt voortgetrokken door een teamlid. Ook hier is het zeer belangrijk om op het juiste moment te springen zodat de mat vooruit getrokken kan worden. Goede afspraken maken dus.

 

 

Skilooprace:
Een aantal deelnemers nemen plaats op de skilatten en moeten goed samenwerken om de streep te halen. Gelijktijdig het linkerbeen optillen en vervolgens het rechterbeen en zo proberen in een mooi ritme te raken. Aan de overkant staan nieuwe deelnemers klaar die de terugtocht gaan maken.

 

 

Funslang:
Een aantal deelnemers staan in een soort rolmat die ze boven hun hoofd vasthebben. De bedoeling is dat je in de band loopt en de band door de handen laat gaan. De voorste persoon bepaalt de snelheid.

 

 

9 * Djenga:
Bij dit reuze spel moeten de teams zo slim mogelijk stenen uit de toren halen en weer plaatsen bovenop de toren. Aanraken is pakken. Laat een team de toren omvallen dan wint het andere team de punten. Als er nog tijd over is volgt een revanche.

 

 

10 * Theoriequiz:
De teams gaan onderling bepalen welk team over de meeste kennis beschikt en het beste overweg kan met hamer en spijker. De quizmaster stelt een vraag, waarop de deelnemers naar de bel rennen om het goede antwoord te geven. Na een juist beantwoorde vraag volgt de beloning. De betreffende deelnemer mag één keer met de hamer slaan om de spijker zover mogelijk in het houtblok te drijven. Het team dat de spijker het eerst volledig in het hout heeft geslagen, komt als winnaar uit de strijd. Ook ludieke en/of serieuze vragen betreffende uw organisatie zijn van harte welkom!


11 Tjoekbal:
Snelheid, intelligentie en samenwerking zijn de ingrediënten voor dit spannende team spel. Wordt de bal op de schuin staande trampoline gegooid en gevangen door een medespeler, dan scoort het team twee punten. Wordt de bal gevangen door de gene die de bal werpt dan is de actie nog altijd goed voor één punt. De scheidsrechter zorgt voor een eerlijk verloop van het spel.

 

12 Wandelende A:
Met palen en touw moeten de deelnemers een constructie bouwen in de vorm van de letter A. De opdracht is om met deze constructie een veld over te steken. 1 deelnemer op de A en de overige teamleden die de constructie in balans moeten zien te houden en moeten voortbewegen. Een uitdagende opdracht waarbij het aankomt op communicatie en controle. Welk team lukt het de overkant te halen?

 

13 * Treasure Hunt:
In een denkbeeldig moeras staat een schatkist. In deze kist zit informatie over een collegae, de afdeling, bedrijf of algemene vragen van GH Events. De gegevens moeten één voor één door de deelnemers uit de kist gehaald worden. Om bij de kist te komen maken zij gebruik van 3 palen, diverse knopentouwtjes en heftouwen. Men moet dus goed nadenken hoe men de informatie uit de schatkist krijgt om zodoende de vragen goed te kunnen beantwoorden.

 

14 * Moeras opdracht:
Een teamopdracht bij uitstek. Het gehele team bevindt zich voor een denkbeeldig moeras. Zij moeten zien dat ze veilig de overzijde van dit moeras halen. In het moeras bevinden zich enkele boomstronken die men kan gebruiken. Ook krijgt het team twee planken mee die zeker van pas kunnen komen. Allereerst een goed plan van aanpak maken en dan aan de slag. Weet het gehele team binnen de afgesproken tijd de overzijde te halen?

 

15 Frisbee challenge:
Het doel van dit actieve spel is goed samenwerken en proberen de frisbee te vangen in het score vak. Er mag niet gelopen worden met de frisbee. Het is dus het is belangrijk om goed positie te kiezen zodat je de frisbee kunt ontvangen. Snelheid en inzicht zijn twee factoren die zeer belangrijk zijn tijdens deze enerverende en vriendschappelijke challenge. Lichamelijk contact is niet toegestaan.

 

16 Brugbouwen:
Het team staat voor een rivier of denkbeeldige rivier die overgestoken moet worden. Met slechts enkele balken en touwen als hulpmateriaal moet er een brug gebouwd worden. Het team splitst zich in twee groepjes en gaat na onderling overleg en verdeling van het materiaal aan beide kanten van de ‘rivier’ aan het werk. Na goedkeuring van de instructeur mogen de deelnemers de “rivier” oversteken. Is er een slootje o.i.d. dan zou de brug eventueel over het water kunnen plaats vinden.


17 * XL Games A:
2 reuze spelen die hier worden gespeeld.

Mikado:
Het reuze mikadospel is een spel waarbij het aankomt op intelligentie en een vaste hand. Het beginnende team laat de stapel met mikadostokken vallen waarna het andere team nog drie stokken mag verplaatsen zodat het voor het startende team moeilijker wordt. Hier geldt ook de regel: aanraken is pakken. Beweegt de stok dan is de andere partij aan de beurt. Welk team scoort de meeste punten?

 

Twister:
Het bekende spel met de gekleurde stippen in een afmeting van 5×5 meter. Door een worp met de dobbelstenen wordt bepaald op welke kleur de deelnemers hun hand of voet moeten plaatsen. Wie weet het langste het evenwicht te behouden?

 

 

18 Knots hockey:
Tijdens dit snelle spel kunnen de deelnemers zich lekker uitleven. Met 2 handen de knots vasthouden en proberen de bal een beste knal te geven. Kijken, vrijlopen en samenspelen zijn zeer belangrijk. In het doelgebied mag alleen de keeper zich bevinden. Lichamelijk contact is niet toegestaan. Zeker weten dat de gasten fanatiek aan de slag gaan en genieten van dit toffe spel.

 

19 * Meerkamp B:
de volgende vier ludieke onderdelen komen hier aan bod:

Puzzel estafette:
De stukken van de puzzel worden stuk voor stuk naar de overkant gebracht. Wanneer alle stukken daar liggen mag het hele team gaan puzzelen. Welk team lost de puzzel het snelste op?

 

 

Bokkenrace:
Vier deelnemers hebben een houten balk tussen hun benen en houden de balk aan de handvaten vast. Zij gaan een stukje van het parcours lopen. Als ze bij een fietsband aankomen die op de grond ligt moet het team zich door deze band manoeuvreren. Dit zal geen al te eenvoudige klus blijken. Is het team geslaagd in deze opdracht dan volgt fietsband no. 2 en no.3. Vervolgens komen ze bij vier andere teamleden die hun positie innemen en op weg gaan naar de finish. Waarschijnlijk komt ook dit viertal de fietsbanden tegen.


Behendigheidsrace
:
Twee deelnemers stappen in een kunststof broek. 1 been in de ene broekspijp en de andere in een gezamenlijke broekspijp. Ze moeten vervolgens een pvc-buis onder de streep vasthouden. Op deze buis komt een bal te liggen. Ze moeten zo snel mogelijk naar de overkant van het veld waar twee teamleden staan te wachten. Mocht de bal van de buis afvallen dan moet eerst de bal weer op de buis gelegd worden voordat de reis vervolgt mag worden. Heeft men de overkant gehaald dan is het zaak om zo snel mogelijk de broek uit te trekken en de twee “verse teamleden” in de broek te hijsen. Samenwerken en de bal vooral niet laten vallen zijn hier twee belangrijke tips.

Gotenrace:
Er zijn vier pvc goten beschikbaar voor ieder team. In tweetallen moet men proberen 2 kleine balletjes of water te verplaatsen middels de goten richting de finish. Hier moeten de balletjes of het water in een emmer gedaan worden.  De deelnemers mogen niet met de goten lopen. Goed samenwerken dus. Uiteraard kan er alleen water verplaatst worden als er water in de buurt is, sloot, meer of gracht.

 

20 * Touw opdrachten & puzzel opdrachten:
Bij dit onderdeel liggen er een aantal opdrachten klaar voor de teams. Handboeienspel, diverse puzzels en touw spaghetti. Welk team lost het probleem het snelst op en scoort de punten. Samenwerking is hier heel belangrijk!

 

 

21 * XL Games B:
2 reuze spelen die hier worden gespeeld.

Vier op een rij: Welk team heeft als eerste 4 stenen van dezelfde kleur op een rij? Goed kijken en slim de stenen laten zakken.

 

 

 

Galgje:
Het ene team bedenkt een woord en het ander team moet het woord proberen te raden. Wanneer het woord niet geraden wordt hangt de pop aan de 1m 80 hoge galg. Een erg leuk spel!

 

 

22 * Parcours bouwen:
Met bamboestokken, elastiek, goten en een goed bedacht plan gaan de deelnemers een parcours bouwen. Er moet een Z-vorm gemaakt worden dus een mooie uitdaging. Goed overleggen, luisteren, mogelijkheden afwegen en aan de slag, hoog beginnen en laag eindigen. Is er water in de buurt dan moet het team zoveel mogelijk water opvangen, staan we binnen of is er geen water dan moeten er golfballetjes verplaatst worden. Welk team werkt goed samen en scoort het beste?

 

23 Vuur maken:
Wie vindt het nu niet leuk, vuur maken! Hier mag je niet zomaar het vuur aansteken, eerst moet het team materialen verdienen! Men moet eerst met een boog en pijl een aantal keren een doel raken, mist men dan moet men een strafrondje lopen. Is het gelukt dan moet men 2 puzzels oplossen en is dit gelukt dan mag men beginnen met het vuur te maken in een speciale vuurschaal. Het team dat als eerste het touwtje doorbrandt is de winnaar.

 

24 * Mijnenveld:
Een super team opdracht. Hoe ga je je teamgenoot veilig door het mijnenveld loodsen? Eerst met je team overleggen want je moet natuurlijk binnen de afgesproken tijd het veilige gebied aan de overzijde halen. Overleggen, plan maken en goed communiceren en het afgesproken plan uitvoeren. In tweetallen ga je aan de slag, 1 coach en 1 geblindeerd.

 

 

*Bij slecht weer kunnen deze onderdelen prima indoor aangeboden worden mits er ruimte beschikbaar is op de locatie en de onderdelen voorradig zijn.

Ik wil meer informatie

Vragen over een van onze workshops of teambuilding activiteiten? Neem dan volledig vrijblijven contact met ons op. We proberen je altijd binnen 24 uur antwoord te geven. Ook voor een Coronaproof activiteit ben je bij GH Events aan het juiste adres.

Prijs team programma 2020

Tot 20 pers. € 500,00

Iedere extra deelnemer € 21,00 p.p. geldt voor groepen tot 100 deelnemers

Iedere extra deelnemer € 19,50 p.p. geldt voor groepen tot 200 deelnemers

Duur: 1½ uur variërend tot maximaal 3 uur.

3 tot 6 activiteiten.

Wij werken onder andere voor: